Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1
Společná výprava PŘEDŠKOLÁKŮ za pohádkou
2
Poslední workshop v rámci projektu ,,Astro pohraničí“
3
POLÁRNÍ EXPEDICE 2025
4
Ukliďme Česko 2025
5 6
7
Březen – měsíc knihy
8
Zápisy dětí do 1. ročníku, 08. 04. 2025
Zápis do 1. třídy
9
Malí bajslíři
10
Matematická soutěž Pangea 2025
11
Jarní burza oblečení pro děti 2025
Přijímací zkoušky 2025
Mechy v sedmé třídě
12
Jarní burza oblečení pro děti 2025
13
Jarní burza oblečení pro děti 2025
14 15
Zápis dětí do 1. třídy 2025-2026
PEČENÍ JIDÁŠKŮ 2025
Zápis do 1. třídy
16
Les ve škole – jaro v plném proudu!
Motýlci a tematická výuka Velikonoce
17
Velikonoční prázdniny 2025
Velikonoční prázdniny 2025
Ztřeštěný den módy - Hrdá škola
18
Veselé Velikonoce 2025
19 20
21 22
Hrdá škola – Ztřeštěný den módy
23 24 25
Ahoj, jsem Robin a baví mě programovat hry.
26 27
28 29
Třídní schůzky a konzultace v ZŠ od 16 h
30
ROZHODNUTÍ O PŘIJETÍ K ZÁKLADNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ VE ŠKOLNÍM ROCE 2025-2026
1 2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Žáci 8. ročníku besedovali na téma Rizika elektronické komunikace

Žáci 8. ročníku besedovali na téma Rizika elektronické komunikace



Datum konání:
10.11.2023
V pátek 10. listopadu 2023 byl v osmé třídě realizován dvouhodinový program primární prevence s názvem Rizika elektronické komunikace. Vedl jej zkušený lektor Martin Klos z Poradny pro primární prevenci v Ostravě.
V úvodu se žáci jeden po druhém představili, sdělili svá jména a také to, které sociální sítě nejčastěji používají. Poté měli vyjmenovat pozitiva a negativa internetu a sociálních sítí. Lektor následně objasnil pojmy jako jsou kybergrooming, kyberstalking, netolismus, sexting a jiné. Vysvětlil, že útočník využívá internet a mobilní technologie k tomu, aby mohl někomu ublížit: zesměšnit ho, ztrapnit, ohrozit nebo zastrašit; že virtuální realita může být hodně odlišná od té reálné a nese s sebou mnohá ohrožení a úskalí, která v počátcích elektronické komunikace nemusí být snadno rozpoznatelná.
Velmi přínosný byl pohled z psychologického hlediska. Na internetu si totiž často léčíme vlastní situaci, v níž se momentálně nacházíme (tzn. v reálu jsem třeba chudák, ale na internetu král). Využíváme tzv. náhradního vzorce chování. V závěru byl kladen důraz na budování mezilidských vztahů. Ne těch virtuálních, které jsou tolikrát velmi nebezpečné, ale na budování vztahů reálných, které jsou kvalitnější a dělají náš život plnohodnotnějším.
Mgr. Pavlína Řehánková

 

Fotogalerie