Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Letní prázdniny 2025
29
Letní prázdniny 2025
30
Letní prázdniny 2025
31
Letní prázdniny 2025
1
Letní prázdniny 2025
2
Letní prázdniny 2025
3
Letní prázdniny 2025
4
Letní prázdniny 2025
5
Letní prázdniny 2025
6
Letní prázdniny 2025
7
Letní prázdniny 2025
8
Letní prázdniny 2025
9
Letní prázdniny 2025
10
Letní prázdniny 2025
11
Letní prázdniny 2025
12
Letní prázdniny 2025
13
Letní prázdniny 2025
14
Letní prázdniny 2025
15
Letní prázdniny 2025
16
Letní prázdniny 2025
17
Letní prázdniny 2025
18
Letní prázdniny 2025
19
Letní prázdniny 2025
20
Letní prázdniny 2025
21
Letní prázdniny 2025
22
Letní prázdniny 2025
23
Letní prázdniny 2025
24
Letní prázdniny 2025
25
Letní prázdniny 2025
26
Letní prázdniny 2025
27
Letní prázdniny 2025
28
Letní prázdniny 2025
29
Letní prázdniny 2025
30 31
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Žáci 8. ročníku besedovali na téma Rizika elektronické komunikace

Žáci 8. ročníku besedovali na téma Rizika elektronické komunikace



Datum konání:
10.11.2023
V pátek 10. listopadu 2023 byl v osmé třídě realizován dvouhodinový program primární prevence s názvem Rizika elektronické komunikace. Vedl jej zkušený lektor Martin Klos z Poradny pro primární prevenci v Ostravě.
V úvodu se žáci jeden po druhém představili, sdělili svá jména a také to, které sociální sítě nejčastěji používají. Poté měli vyjmenovat pozitiva a negativa internetu a sociálních sítí. Lektor následně objasnil pojmy jako jsou kybergrooming, kyberstalking, netolismus, sexting a jiné. Vysvětlil, že útočník využívá internet a mobilní technologie k tomu, aby mohl někomu ublížit: zesměšnit ho, ztrapnit, ohrozit nebo zastrašit; že virtuální realita může být hodně odlišná od té reálné a nese s sebou mnohá ohrožení a úskalí, která v počátcích elektronické komunikace nemusí být snadno rozpoznatelná.
Velmi přínosný byl pohled z psychologického hlediska. Na internetu si totiž často léčíme vlastní situaci, v níž se momentálně nacházíme (tzn. v reálu jsem třeba chudák, ale na internetu král). Využíváme tzv. náhradního vzorce chování. V závěru byl kladen důraz na budování mezilidských vztahů. Ne těch virtuálních, které jsou tolikrát velmi nebezpečné, ale na budování vztahů reálných, které jsou kvalitnější a dělají náš život plnohodnotnějším.
Mgr. Pavlína Řehánková

 

Fotogalerie