Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Letní prázdniny 2025
29
Letní prázdniny 2025
30
Letní prázdniny 2025
31
Letní prázdniny 2025
1
Letní prázdniny 2025
2
Letní prázdniny 2025
3
Letní prázdniny 2025
4
Letní prázdniny 2025
5
Letní prázdniny 2025
6
Letní prázdniny 2025
7
Letní prázdniny 2025
8
Letní prázdniny 2025
9
Letní prázdniny 2025
10
Letní prázdniny 2025
11
Letní prázdniny 2025
12
Letní prázdniny 2025
13
Letní prázdniny 2025
14
Letní prázdniny 2025
15
Letní prázdniny 2025
16
Letní prázdniny 2025
17
Letní prázdniny 2025
18
Letní prázdniny 2025
19
Letní prázdniny 2025
20
Letní prázdniny 2025
21
Letní prázdniny 2025
22
Letní prázdniny 2025
23
Letní prázdniny 2025
24
Letní prázdniny 2025
25
Letní prázdniny 2025
26
Letní prázdniny 2025
27
Letní prázdniny 2025
28
Letní prázdniny 2025
29
Letní prázdniny 2025
30 31
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Projektová výuka fyziky: Objevujeme délku

Projektová výuka fyziky: Objevujeme délku



Datum konání:
7.11.2024

Šestá třída se v rámci projektové výuky ve fyzice ponořila do světa délky. Cílem projektu bylo, aby žáci lépe rozuměli, jaký význam má délka v běžném životě, jaké jednotky se k měření používají, jak správně měřit a také, aby si osvojili dovednosti veřejného vystupování a týmovou práci. První úkol žáků byl zjistit, kde se v běžném životě setkáváme s délkou. Proč je měření důležité například pro stavitele, krejčí nebo sportovce. Druhý úkol byl zaměřen na základní jednotky délky, které používáme dnes – milimetr, centimetr, decimetr, metr a kilometr. Žáci zkoumali, v jakých případech se která jednotka využívá, a naučili se převody mezi nimi. Ve třetí části projektu se žáci vydali zpět do historie, kdy ještě neexistovali standardní jednotky délky. Zjistili, že lidé měřili délku podle částí svého těla, což vedlo k jednotkám jako loket, stopa nebo palec. Čtvrtý úkol byl pro žáky nejzajímavější. Měli vyrobit své vlastní délkové měřidlo. Kreativitě se meze nekladli a vznikala moc krásná a nápaditá měřidla. Někteří zvolili jednoduchou papírovou formu, jiní vytvořili originální dřevěné měřidlo. Výroba vlastního měřidla byla pro žáky nejen tvůrčí aktivitou, ale i způsobem, jak se naučit přesnosti. Projekt vyvrcholil prezentováním projektu pro starší spolužáky.

Mgr. Katarína Ďurajková

Fotogalerie