Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29
Příběhy z beskydských lesů
Třídní schůzky a konzultace v ZŠ od 16 h
30
ROZHODNUTÍ O PŘIJETÍ K ZÁKLADNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ VE ŠKOLNÍM ROCE 2025-2026
Motýlci v lese
Netradiční hodina přírodovědy ve 4. třídě
Naše 1. třída
1 2
MOTÝLCI A JEJICH ČARODĚJNÝ LEKTVAR
Les ve škole pokračuje: dubnová dobrodružství v přírodě!
3 4
5 6
Nabitý volejbalový turnaj
Mobilní dopravní hřiště
Beseda – Hudba má vliv
Zápis do mateřské školy
7
Život má mnoho podob
První pomoc v 5. ročníku
8 9
Ředitelské volno 09. 05. 2025
10 11
Den matek 2025
12
Zemětřesení
Bezpečnost je důležitá
Svačina venku je super!
13
Zápis do mateřské školy
14
ŠKOLNÍ BOULDER POHÁR 2025
ČESKÝ DEN PROTI RAKOVINĚ
15
Veolia Energy Streetfootball 2025
16
Den časové schránky - Hrdá škola
17
OLDIES JÍZDA na zelenou
18
19
Sběr papíru 2025
Prvňáci fičí do Prahy
20
Sběr papíru 2025
21
Sběr papíru 2025
Šilheřovice mají bronzové medailisty v boulderingu v Moravskoslezském kraji
Loutkové divadlo v MŠ
22
Sběr papíru 2025
23
ROZHODNUTÍ O PŘIJETÍ K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ 2025-2026
Pomněnkový den 25. května – forget-me-not
Slavíme stříbro!
Život ve včelím úlu
Soutěž Mladý zdravotník 2025
24 25
26
Medová snídaně v MŠ
27 28 29
Časová schránka naší školy: Odkaz budoucnosti díky projektu Hrdá škola
Angličtiny s návštěvou z Kanady
30
Den dětí 2025
Den sportu CZ - PL - Den dětí 2025
31 1
Den dětí 2025
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Projektová výuka fyziky: Objevujeme délku

Projektová výuka fyziky: Objevujeme délku



Datum konání:
7.11.2024

Šestá třída se v rámci projektové výuky ve fyzice ponořila do světa délky. Cílem projektu bylo, aby žáci lépe rozuměli, jaký význam má délka v běžném životě, jaké jednotky se k měření používají, jak správně měřit a také, aby si osvojili dovednosti veřejného vystupování a týmovou práci. První úkol žáků byl zjistit, kde se v běžném životě setkáváme s délkou. Proč je měření důležité například pro stavitele, krejčí nebo sportovce. Druhý úkol byl zaměřen na základní jednotky délky, které používáme dnes – milimetr, centimetr, decimetr, metr a kilometr. Žáci zkoumali, v jakých případech se která jednotka využívá, a naučili se převody mezi nimi. Ve třetí části projektu se žáci vydali zpět do historie, kdy ještě neexistovali standardní jednotky délky. Zjistili, že lidé měřili délku podle částí svého těla, což vedlo k jednotkám jako loket, stopa nebo palec. Čtvrtý úkol byl pro žáky nejzajímavější. Měli vyrobit své vlastní délkové měřidlo. Kreativitě se meze nekladli a vznikala moc krásná a nápaditá měřidla. Někteří zvolili jednoduchou papírovou formu, jiní vytvořili originální dřevěné měřidlo. Výroba vlastního měřidla byla pro žáky nejen tvůrčí aktivitou, ale i způsobem, jak se naučit přesnosti. Projekt vyvrcholil prezentováním projektu pro starší spolužáky.

Mgr. Katarína Ďurajková

Fotogalerie