Šestá třída se v rámci projektové výuky ve fyzice ponořila do světa délky. Cílem projektu bylo, aby žáci lépe rozuměli, jaký význam má délka v běžném životě, jaké jednotky se k měření používají, jak správně měřit a také, aby si osvojili dovednosti veřejného vystupování a týmovou práci. První úkol žáků byl zjistit, kde se v běžném životě setkáváme s délkou. Proč je měření důležité například pro stavitele, krejčí nebo sportovce. Druhý úkol byl zaměřen na základní jednotky délky, které používáme dnes – milimetr, centimetr, decimetr, metr a kilometr. Žáci zkoumali, v jakých případech se která jednotka využívá, a naučili se převody mezi nimi. Ve třetí části projektu se žáci vydali zpět do historie, kdy ještě neexistovali standardní jednotky délky. Zjistili, že lidé měřili délku podle částí svého těla, což vedlo k jednotkám jako loket, stopa nebo palec. Čtvrtý úkol byl pro žáky nejzajímavější. Měli vyrobit své vlastní délkové měřidlo. Kreativitě se meze nekladli a vznikala moc krásná a nápaditá měřidla. Někteří zvolili jednoduchou papírovou formu, jiní vytvořili originální dřevěné měřidlo. Výroba vlastního měřidla byla pro žáky nejen tvůrčí aktivitou, ale i způsobem, jak se naučit přesnosti. Projekt vyvrcholil prezentováním projektu pro starší spolužáky.
Mgr. Katarína Ďurajková