Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29
Příběhy z beskydských lesů
Třídní schůzky a konzultace v ZŠ od 16 h
30
ROZHODNUTÍ O PŘIJETÍ K ZÁKLADNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ VE ŠKOLNÍM ROCE 2025-2026
Motýlci v lese
Netradiční hodina přírodovědy ve 4. třídě
Naše 1. třída
1 2
MOTÝLCI A JEJICH ČARODĚJNÝ LEKTVAR
Les ve škole pokračuje: dubnová dobrodružství v přírodě!
3 4
5 6
Nabitý volejbalový turnaj
Mobilní dopravní hřiště
Beseda – Hudba má vliv
Zápis do mateřské školy
7
Život má mnoho podob
První pomoc v 5. ročníku
8 9
Ředitelské volno 09. 05. 2025
10 11
Den matek 2025
12
Zemětřesení
Bezpečnost je důležitá
Svačina venku je super!
13
Zápis do mateřské školy
14
ŠKOLNÍ BOULDER POHÁR 2025
ČESKÝ DEN PROTI RAKOVINĚ
15
Veolia Energy Streetfootball 2025
16
Den časové schránky - Hrdá škola
17
OLDIES JÍZDA na zelenou
18
19
Sběr papíru 2025
Prvňáci fičí do Prahy
20
Sběr papíru 2025
21
Sběr papíru 2025
Šilheřovice mají bronzové medailisty v boulderingu v Moravskoslezském kraji
Loutkové divadlo v MŠ
22
Sběr papíru 2025
23
ROZHODNUTÍ O PŘIJETÍ K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ 2025-2026
Pomněnkový den 25. května – forget-me-not
Slavíme stříbro!
Život ve včelím úlu
Soutěž Mladý zdravotník 2025
24 25
26
Medová snídaně v MŠ
27 28 29
Časová schránka naší školy: Odkaz budoucnosti díky projektu Hrdá škola
Angličtiny s návštěvou z Kanady
30
Den dětí 2025
Den sportu CZ - PL - Den dětí 2025
31 1
Den dětí 2025
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Příběh trička

Příběh trička



Datum konání:
27.2.2024
Datum ukončení:
28.2.2024

V úterý 27. 2. a ve středu 28. 2. proběhlo v 6. – 8. třídě projektové vyučování s názvem Příběh trička. Jednalo se o první ze čtyř navazujících lekcí zaměřených na odpovědnou spotřebu. Základním principem odpovědné spotřeby by měla být zásada, že spotřebováváme pouze to, co skutečně potřebujeme. První lekce se zaměřuje na to, že každý výrobek má svůj příběh – výrobní cyklus. Výrobek prochází výrobními fázemi a každá z nich má větší či menší vliv na životní prostředí a na sociální sféru. Žáci v lekci pracovali s tričkem, které je předmětem naší denní spotřeby a zároveň lze u něj nejlépe přiblížit výrobní cyklus a jeho dopady. Žáci si do školy přinesli své oblíbené tričko a nejprve se pomocí našitých štítků o něm dozvěděli, z jakého materiálu je vyrobeno, kde jej ušili a jak správně o něj pečovat. V druhé části si žáci podle scénáře zahráli dramatizační hru „Od semínka k tričku a ještě dál“. Prostřednictvím hry odhalili, jak probíhají jednotlivé fáze výrobního cyklu trička. Hra znázorňuje výrobní cyklus environmentálně nejméně odpovědný. Úkolem žáků je najít a uvědomit si negativní dopady globálního způsobu výroby trička a navrhnout konkrétní řešení, jak by se mohly odstranit, a zda a za jakých podmínek je realizovat. Negativní dopady a následné řešení byly odhalovány a navrhovány členy expertních skupin se zaměřením na přírodu (environmentálními dopady), na lidi (sociální dopady) a na peníze (ekonomické dopady). V závěru lekce žáci ve skupinách vytvořili vlastní příběh trička, kde shrnuli své poznatky a vylepšení.

Mgr. Olga Tichá, Mgr. Táňa Mikulčáková

Fotogalerie