Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Letní prázdniny 2025
29
Letní prázdniny 2025
30
Letní prázdniny 2025
31
Letní prázdniny 2025
1
Letní prázdniny 2025
2
Letní prázdniny 2025
3
Letní prázdniny 2025
4
Letní prázdniny 2025
5
Letní prázdniny 2025
6
Letní prázdniny 2025
7
Letní prázdniny 2025
8
Letní prázdniny 2025
9
Letní prázdniny 2025
10
Letní prázdniny 2025
11
Letní prázdniny 2025
12
Letní prázdniny 2025
13
Letní prázdniny 2025
14
Letní prázdniny 2025
15
Letní prázdniny 2025
16
Letní prázdniny 2025
17
Letní prázdniny 2025
18
Letní prázdniny 2025
19
Letní prázdniny 2025
20
Letní prázdniny 2025
21
Letní prázdniny 2025
22
Letní prázdniny 2025
23
Letní prázdniny 2025
24
Letní prázdniny 2025
25
Letní prázdniny 2025
26
Letní prázdniny 2025
27
Letní prázdniny 2025
28
Letní prázdniny 2025
29
Letní prázdniny 2025
30 31
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Příběh trička

Příběh trička



Datum konání:
27.2.2024
Datum ukončení:
28.2.2024

V úterý 27. 2. a ve středu 28. 2. proběhlo v 6. – 8. třídě projektové vyučování s názvem Příběh trička. Jednalo se o první ze čtyř navazujících lekcí zaměřených na odpovědnou spotřebu. Základním principem odpovědné spotřeby by měla být zásada, že spotřebováváme pouze to, co skutečně potřebujeme. První lekce se zaměřuje na to, že každý výrobek má svůj příběh – výrobní cyklus. Výrobek prochází výrobními fázemi a každá z nich má větší či menší vliv na životní prostředí a na sociální sféru. Žáci v lekci pracovali s tričkem, které je předmětem naší denní spotřeby a zároveň lze u něj nejlépe přiblížit výrobní cyklus a jeho dopady. Žáci si do školy přinesli své oblíbené tričko a nejprve se pomocí našitých štítků o něm dozvěděli, z jakého materiálu je vyrobeno, kde jej ušili a jak správně o něj pečovat. V druhé části si žáci podle scénáře zahráli dramatizační hru „Od semínka k tričku a ještě dál“. Prostřednictvím hry odhalili, jak probíhají jednotlivé fáze výrobního cyklu trička. Hra znázorňuje výrobní cyklus environmentálně nejméně odpovědný. Úkolem žáků je najít a uvědomit si negativní dopady globálního způsobu výroby trička a navrhnout konkrétní řešení, jak by se mohly odstranit, a zda a za jakých podmínek je realizovat. Negativní dopady a následné řešení byly odhalovány a navrhovány členy expertních skupin se zaměřením na přírodu (environmentálními dopady), na lidi (sociální dopady) a na peníze (ekonomické dopady). V závěru lekce žáci ve skupinách vytvořili vlastní příběh trička, kde shrnuli své poznatky a vylepšení.

Mgr. Olga Tichá, Mgr. Táňa Mikulčáková

Fotogalerie