Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Medová snídaně v MŠ
27 28 29
Časová schránka naší školy: Odkaz budoucnosti díky projektu Hrdá škola
Angličtiny s návštěvou z Kanady
30
Den dětí 2025
Den sportu CZ - PL - Den dětí 2025
31 1
Den dětí 2025
2
Na návštěvě u prince Bajaji
Úspěchy našeho DomoŠkoláka - Tadeáše Škuty
Broučci na zámku v Hradci nad Moravicí
3
Byli jsme u soudu! 2025
Planetária Śląskie u Katovic
Sportovní dopoledne mateřských škol 2025
4 5
Les ve škole pokračuje – tentokrát se zprávou Stromovousům!
Focení TŘÍD
6
První pomoc ve 4. ročníku
Den zdraví na SŠ Šilheřovice 2025
7 8
9
Úspěch ve výtvarné soutěži 2025
Ozdravný pobyt 2025
Dobrodružství osmáků a deváťáků na vodě
Škola v přírodě I. stupeň 2025
10
Ozdravný pobyt 2025
LUDGEŘOVICKÁ STÍHAČKA
Den netradičních sportů a her - Hrdá škola
Škola v přírodě I. stupeň 2025
11
Ozdravný pobyt 2025
Škola v přírodě I. stupeň 2025
12
Ozdravný pobyt 2025
Škola v přírodě I. stupeň 2025
13
Ozdravný pobyt 2025
Škola v přírodě I. stupeň 2025
14 15
16 17
Třídní schůzky budoucích Prvňáčků od 16 h a následuje rozloučení s PŘEDŠKOLÁKY
18 19 20
Školní výlet 8. ročníku
21 22
23
Školní výlet 9. ročníku
Závěrečná pedagogická rada školního roku 2024-2025
24
Školní výlet 9. ročníku
Školní výlet 7. ročníku
25
Školní výlet 6. ročníku
26
Slavnostní rozloučení s žáky 9. ročníku od 15 h
27
Ukončení 2. pololetí (vysvědčení - červen 2025)
28 29
30
Letní prázdniny 2025
1
Letní prázdniny 2025
2
Letní prázdniny 2025
3
Letní prázdniny 2025
4
Letní prázdniny 2025
5
Letní prázdniny 2025
6
Letní prázdniny 2025
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Příběh trička

Příběh trička



Datum konání:
27.2.2024
Datum ukončení:
28.2.2024

V úterý 27. 2. a ve středu 28. 2. proběhlo v 6. – 8. třídě projektové vyučování s názvem Příběh trička. Jednalo se o první ze čtyř navazujících lekcí zaměřených na odpovědnou spotřebu. Základním principem odpovědné spotřeby by měla být zásada, že spotřebováváme pouze to, co skutečně potřebujeme. První lekce se zaměřuje na to, že každý výrobek má svůj příběh – výrobní cyklus. Výrobek prochází výrobními fázemi a každá z nich má větší či menší vliv na životní prostředí a na sociální sféru. Žáci v lekci pracovali s tričkem, které je předmětem naší denní spotřeby a zároveň lze u něj nejlépe přiblížit výrobní cyklus a jeho dopady. Žáci si do školy přinesli své oblíbené tričko a nejprve se pomocí našitých štítků o něm dozvěděli, z jakého materiálu je vyrobeno, kde jej ušili a jak správně o něj pečovat. V druhé části si žáci podle scénáře zahráli dramatizační hru „Od semínka k tričku a ještě dál“. Prostřednictvím hry odhalili, jak probíhají jednotlivé fáze výrobního cyklu trička. Hra znázorňuje výrobní cyklus environmentálně nejméně odpovědný. Úkolem žáků je najít a uvědomit si negativní dopady globálního způsobu výroby trička a navrhnout konkrétní řešení, jak by se mohly odstranit, a zda a za jakých podmínek je realizovat. Negativní dopady a následné řešení byly odhalovány a navrhovány členy expertních skupin se zaměřením na přírodu (environmentálními dopady), na lidi (sociální dopady) a na peníze (ekonomické dopady). V závěru lekce žáci ve skupinách vytvořili vlastní příběh trička, kde shrnuli své poznatky a vylepšení.

Mgr. Olga Tichá, Mgr. Táňa Mikulčáková

Fotogalerie