Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Letní prázdniny 2025
1
Letní prázdniny 2025
2
Letní prázdniny 2025
3
Letní prázdniny 2025
4
Letní prázdniny 2025
5
Letní prázdniny 2025
6
Letní prázdniny 2025
7
Letní prázdniny 2025
8
Letní prázdniny 2025
9
Letní prázdniny 2025
10
Letní prázdniny 2025
11
Letní prázdniny 2025
12
Letní prázdniny 2025
13
Letní prázdniny 2025
14
Letní prázdniny 2025
15
Letní prázdniny 2025
16
Letní prázdniny 2025
17
Letní prázdniny 2025
18
Letní prázdniny 2025
19
Letní prázdniny 2025
20
Letní prázdniny 2025
21
Letní prázdniny 2025
22
Letní prázdniny 2025
23
Letní prázdniny 2025
24
Letní prázdniny 2025
25
Letní prázdniny 2025
26
Letní prázdniny 2025
27
Letní prázdniny 2025
28
Letní prázdniny 2025
29
Letní prázdniny 2025
30
Letní prázdniny 2025
31
Letní prázdniny 2025
1
Letní prázdniny 2025
2
Letní prázdniny 2025
3
Letní prázdniny 2025
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Kreativní páťáci (zcela obyčejná hodina)

Kreativní páťáci (zcela obyčejná hodina)



Datum konání:
26.1.2024

Vlastivěda není jenom věda. Nuda? Ani náhodou. Páťáci většinou u probíraného učiva něco tvoří, společně zjišťují, spolupracují a jinak tomu nebylo ani tentokrát. Rozdíl byl v tom, že výjimečně dostali zadání práce formou domácího úkolu, čímž získali podstatně více času na zpracování, než mají v běžných vyučovacích hodinách. Ani trochu neprotestovali, pouze se společně rozhodli, že chtějí místo samostatného zpracovávání vytvořit dvojice. Zřejmě právě díky těmto dvěma faktorům vzniklo několik opravdu tvůrčích prací, které ostatní spolužáky velmi vtáhly. Romanka s Jančou zpracovávaly Slovensko a Itálii a celá prezentace měla své kouzlo. Spolužáky seznámily se zajímavostmi, kulturními zvyky, úryvky jazyků, tradičními jídly a mnoha dalšími aspekty daných zemí. Připravily si velmi zajímavou hranou scénku, během které vařily a povídaly si. Romanka je navíc detailista a pro všechny měla připravenou i ochutnávku mini pizz. Max s Ondrou své země zpracovali formou tematických koláží, za kterými byl vidět pořádný kus práce. A také prezentace stála za to. Předstírali roli zkoušejícího učitele a zkoušeného žáka, u kterého jsme se všichni hodně nasmáli, jelikož nechyběla snad jediná typicky učitelská hláška a stejným způsobem také pohotově reagovali i na připomínky spolužáků. Zajímavý a zároveň informačně velmi přínosný způsob zpracování úkolu zvolil Maxim. Ten se rozhodl spolužákům předat vše poutavým a do detailu promyšleným příběhem, který byla radost poslouchat. Takovou úroveň pozornosti a ticha naše živá třída nikomu nedá zadarmo. I to bylo ukazatelem, jak se Maxim se zpracováním trefil. I Ondra s Ondrou zvolili pro svou prezentaci scénku. Vžili se do role moderátorů televizních zpráv, pro spolužáky měli připravené otázky (výherkyně si odnesla jejich autogram) a nebyla by to televize, kdyby nebyla také plná reklam. Ne, nezapomněli ani na tento detail, který opakovaně sklidil úspěch formou kvalitního smíchu. Trochu tradičnější způsob vypracování zvolil nový spolužák David, který nás zaujal zajímavě zvolenými informacemi a pro kterého šlo o první takovéto zadání práce. Prezentacím jsme věnovali 2 vyučovací hodiny, ale nestihli jsme ještě poslední, která nás čeká příští týden v podání Františka a Adrianky. Všichni si samozřejmě zasloužili jedničku, avšak myslím, že kdybyste se žáků zeptali, z čeho měli větší radost, nějaká jednička by nebyla na prvním místě, pokud by si na ni vůbec vzpomněli. Zábavná a přesto přínosná výuka, během které určitě každý z nich opět o něco posunul své studijní a tvůrčí dovednosti o krok vpřed, pro ně snad byla důležitější. Videa prezentací žáků budou v dalších příspěvcích. Stojí za to.

Mgr. Petr Machej

Fotogalerie

Momenty z prezentace práce Maxe a Ondry, kteří se rozhodli předat spolužákům vše hranou scénkou v roli učitele a žáka.

Další momenty, tentokrát z prezentace Ondry a Ondry. I oni si pro spolužáky připravili k prezentaci své práce scénku. Namísto učitele a žáka však byli dva televizní reportéři. Nezapomněli ani na detaily - množství reklam.

Ještě méně tradičním způsobem se rozhodl svou práci odprezentovat Maxim. Ten si připravil pro své spolužáky ohromný příběh, ve kterém působil jako hlavní postava.