Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27
Příběh trička
28
Příběh trička
29
Cesta za dobrodružstvím
Dětská scéna 2024
1
„To dám“
"To dám"
2 3
4
Jarní prázdniny
5
Jarní prázdniny
6
Jarní prázdniny
7
Atletické přebory ZŠ Ostrava-Jih
Jarní prázdniny
8
POVOLÁNÍ v MŠ
Jarní prázdniny
9 10
11 12 13
Jaro je tady a naši malí prvňáčci jsou nadšení!
14
Po stopách dinosaurů
At the restaurant
Po stopách dinosaurů
Exkurze žáků 8. a 9. ročníku do Tietoevry
15 16 17
18
Hodina informatiky v 8. ročníku
19
Odpoledne otevřených dveří
Odpoledne otevřených dveří ve 4. třídě
3D stavby
Nezapomenutelné odpoledne v první třídě!
20
Předškoláci v 1. třídě
21 22
Matematické soutěže
23
Dětský maškarní ples 2024
24
Světový den ústního zdraví
25 26
Velikonoční dílny MŠ
27 28
Den učitelů
Divadlo Smíšek
Velikonoční prázdniny
29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Příběh trička

Příběh trička



Datum konání:
27.2.2024
Datum ukončení:
28.2.2024

V úterý 27. 2. a ve středu 28. 2. proběhlo v 6. – 8. třídě projektové vyučování s názvem Příběh trička. Jednalo se o první ze čtyř navazujících lekcí zaměřených na odpovědnou spotřebu. Základním principem odpovědné spotřeby by měla být zásada, že spotřebováváme pouze to, co skutečně potřebujeme. První lekce se zaměřuje na to, že každý výrobek má svůj příběh – výrobní cyklus. Výrobek prochází výrobními fázemi a každá z nich má větší či menší vliv na životní prostředí a na sociální sféru. Žáci v lekci pracovali s tričkem, které je předmětem naší denní spotřeby a zároveň lze u něj nejlépe přiblížit výrobní cyklus a jeho dopady. Žáci si do školy přinesli své oblíbené tričko a nejprve se pomocí našitých štítků o něm dozvěděli, z jakého materiálu je vyrobeno, kde jej ušili a jak správně o něj pečovat. V druhé části si žáci podle scénáře zahráli dramatizační hru „Od semínka k tričku a ještě dál“. Prostřednictvím hry odhalili, jak probíhají jednotlivé fáze výrobního cyklu trička. Hra znázorňuje výrobní cyklus environmentálně nejméně odpovědný. Úkolem žáků je najít a uvědomit si negativní dopady globálního způsobu výroby trička a navrhnout konkrétní řešení, jak by se mohly odstranit, a zda a za jakých podmínek je realizovat. Negativní dopady a následné řešení byly odhalovány a navrhovány členy expertních skupin se zaměřením na přírodu (environmentálními dopady), na lidi (sociální dopady) a na peníze (ekonomické dopady). V závěru lekce žáci ve skupinách vytvořili vlastní příběh trička, kde shrnuli své poznatky a vylepšení.

Mgr. Olga Tichá, Mgr. Táňa Mikulčáková

Fotogalerie