Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2
Učíme se venku
3
Učíme se venku
4
Učíme se venku
5
Naše další návštěva Domova pro seniory v Antošovicích, 5.4.2024
Zapojili jsme se do akce Ukliďme Česko
Učíme se venku
6
Učíme se venku
7
Učíme se venku
8
Učíme se venku
9
Zápis dětí do 1. třídy
Učíme se venku
Zápis do 1. třídy
10
Učíme se venku
Exkurze do Moravskoslezské vědecké knihovny
11
ZKAMENĚLINY
Učíme se venku
12
Burza oblečení pro děti jaro/léto 2024
Učíme se venku
Lezecká stěna 6. + 7. ročník
13
Burza oblečení pro děti jaro/léto 2024
14
Burza oblečení pro děti jaro/léto 2024
15 16
Kouzelník v MŠ
Zápis do 1. třídy 2024-2025
Zápis do 1. třídy
17 18 19 20 21
22
Sběr papíru
23
Sběr papíru
Třídní schůzky/konzultace pro zákonné zástupce
24
Sběr papíru
25
Sběr papíru
Výpadek systému Bakaláře
26
Sběr papíru
27 28
29
Kampaň obyčejného hrdinství
30
Kampaň obyčejného hrdinství
1
Kampaň obyčejného hrdinství
2
Kampaň obyčejného hrdinství
3
Kampaň obyčejného hrdinství
4
Kampaň obyčejného hrdinství
5
Kampaň obyčejného hrdinství
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Příběh trička

Příběh trička



Datum konání:
27.2.2024
Datum ukončení:
28.2.2024

V úterý 27. 2. a ve středu 28. 2. proběhlo v 6. – 8. třídě projektové vyučování s názvem Příběh trička. Jednalo se o první ze čtyř navazujících lekcí zaměřených na odpovědnou spotřebu. Základním principem odpovědné spotřeby by měla být zásada, že spotřebováváme pouze to, co skutečně potřebujeme. První lekce se zaměřuje na to, že každý výrobek má svůj příběh – výrobní cyklus. Výrobek prochází výrobními fázemi a každá z nich má větší či menší vliv na životní prostředí a na sociální sféru. Žáci v lekci pracovali s tričkem, které je předmětem naší denní spotřeby a zároveň lze u něj nejlépe přiblížit výrobní cyklus a jeho dopady. Žáci si do školy přinesli své oblíbené tričko a nejprve se pomocí našitých štítků o něm dozvěděli, z jakého materiálu je vyrobeno, kde jej ušili a jak správně o něj pečovat. V druhé části si žáci podle scénáře zahráli dramatizační hru „Od semínka k tričku a ještě dál“. Prostřednictvím hry odhalili, jak probíhají jednotlivé fáze výrobního cyklu trička. Hra znázorňuje výrobní cyklus environmentálně nejméně odpovědný. Úkolem žáků je najít a uvědomit si negativní dopady globálního způsobu výroby trička a navrhnout konkrétní řešení, jak by se mohly odstranit, a zda a za jakých podmínek je realizovat. Negativní dopady a následné řešení byly odhalovány a navrhovány členy expertních skupin se zaměřením na přírodu (environmentálními dopady), na lidi (sociální dopady) a na peníze (ekonomické dopady). V závěru lekce žáci ve skupinách vytvořili vlastní příběh trička, kde shrnuli své poznatky a vylepšení.

Mgr. Olga Tichá, Mgr. Táňa Mikulčáková

Fotogalerie