Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Kampaň obyčejného hrdinství
30
Kampaň obyčejného hrdinství
Rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání ve školním roce 2024-2025
Magnetické pole
Co právě probírají sedmáci ve fyzice?
Spolupráce ZŠ a MŠ
1
Kampaň obyčejného hrdinství
2
Kampaň obyčejného hrdinství
3
Kampaň obyčejného hrdinství
Trénink dračích lodí na dračí lodě
4
Kampaň obyčejného hrdinství
5
Kampaň obyčejného hrdinství
6
Motani - beseda
7
Zápis dětí do mateřské školy 2024-2025
Zápis do MŠ
8
Máme rádi zvířata
9
Vodní elektrárna Dlouhé stráně
Závěrečné online setkání s našimi partnery, eTwinningový projekt, ICW 2023-2024
Výstava - Krása secese
10
Srdce na dlani
11 12
DEN MATEK
13
Škola v přírodě I. stupeň
14
Zápis do MŠ
Škola v přírodě I. stupeň
Den hokeje - SPOLUPRÁCE SE SCHOOLS UNITED - HRDÁ ŠKOLA
15
ČESKÝ DEN PROTI RAKOVINĚ 2024
Škola v přírodě I. stupeň
16
Škola v přírodě I. stupeň
17
Škola v přírodě I. stupeň
Příhraniční olympiáda v Píšti
18
Májová Oldies party
19
20 21
Job Air - Mošnov, exkurze 8. ročník
Den šílených účesů - SPOLUPRÁCE SE SCHOOLS UNITED - HRDÁ ŠKOLA
22 23 24
Dračí lodě
25 26
27
Školní focení tříd
28 29 30 31
Den dětí
1 2
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Příběh trička

Příběh trička



Datum konání:
27.2.2024
Datum ukončení:
28.2.2024

V úterý 27. 2. a ve středu 28. 2. proběhlo v 6. – 8. třídě projektové vyučování s názvem Příběh trička. Jednalo se o první ze čtyř navazujících lekcí zaměřených na odpovědnou spotřebu. Základním principem odpovědné spotřeby by měla být zásada, že spotřebováváme pouze to, co skutečně potřebujeme. První lekce se zaměřuje na to, že každý výrobek má svůj příběh – výrobní cyklus. Výrobek prochází výrobními fázemi a každá z nich má větší či menší vliv na životní prostředí a na sociální sféru. Žáci v lekci pracovali s tričkem, které je předmětem naší denní spotřeby a zároveň lze u něj nejlépe přiblížit výrobní cyklus a jeho dopady. Žáci si do školy přinesli své oblíbené tričko a nejprve se pomocí našitých štítků o něm dozvěděli, z jakého materiálu je vyrobeno, kde jej ušili a jak správně o něj pečovat. V druhé části si žáci podle scénáře zahráli dramatizační hru „Od semínka k tričku a ještě dál“. Prostřednictvím hry odhalili, jak probíhají jednotlivé fáze výrobního cyklu trička. Hra znázorňuje výrobní cyklus environmentálně nejméně odpovědný. Úkolem žáků je najít a uvědomit si negativní dopady globálního způsobu výroby trička a navrhnout konkrétní řešení, jak by se mohly odstranit, a zda a za jakých podmínek je realizovat. Negativní dopady a následné řešení byly odhalovány a navrhovány členy expertních skupin se zaměřením na přírodu (environmentálními dopady), na lidi (sociální dopady) a na peníze (ekonomické dopady). V závěru lekce žáci ve skupinách vytvořili vlastní příběh trička, kde shrnuli své poznatky a vylepšení.

Mgr. Olga Tichá, Mgr. Táňa Mikulčáková

Fotogalerie